امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بک اردر دامین (Backorder domain) چیست؟
#1
ممکن است در حین ثبت دامنه‌ای به نام خود، به سایت‌هایی بربخورید که دامنه خارجی آن‌ها با عبارت بک اردر دامین (Backorder domain) ثبت شده باشد و با پسوندهایی چون. com و. net و غیره باشند که از شما می‌خواهند تا مبلغ ۴۹٫ ۹۵ دلار را پرداخت کنید تا سفارش بک اردر دامنه با عنوان شما ثبت گردد. واقعا این بک اردر دامین چیست و آیا شما پرداخت آن مبلغ موردنظر قادر خواهید بود دامنه را برای خود ثبت نمایید؟
جواب این سوال آن است که شما حتی با پرداخت مبلغ نیز قادر نیستید دامنه را به اسم خود ثبت کنید و مفهوم بک اردر (Backorder) فقط به آن معناست که یک کالا یا سرویس در حال حاضر در دسترس نیست ولی امکان سفارش آن برای دریافت سرویس به محض در دسترس بودن دوباره آن دامنه وجود دارد. پس معنای بک اردر دامین (Backorder domain) این است که این دامنه قبلا از طریق فرد دیگری ثبت شده و در زمان کنونی امکان رزرو آن برای شما مقدور نیست اما شما می‌توانید با سفارش دادن آن دامنه به صورت بک اردر (Backorder domain) از سایت‌های اراده دهنده سرویس بخواهید که وقتی آن دامنه آزاد شد به نام شما ثبت شود.

Backorder
به طور معمول سایت‌های ارائه دهنده سرویس و خدمات بک اردر دربردارنده ربات‌هایی هستند که در فاصله‌های زمانی تعریف شده برای ربات‌ها، آزاد بودن یا نیودن آدرس دامنه‌ها را بررسی می‌کنند و به سفارش‌هایی که برای ثبت آن دامنه‌ها در انتظار هستند جواب می‌دهند و آن‌ها را برای سفارش دهنده جدید ثبت می‌کنند. اما شما نباید به این دامنه‌ها در کوتاه مدت دل ببندید و آن‌ها را از آن خود بدانید چرا که روبات‌ها تعیین کننده هستند و آن‌ها هستند که با توجه به عدم پرداخت زمان تمدید توسط صاحب قبلی دامنه یا عدم نیاز او به آن دامنه تصمیم می‌گیرند و زمان دقیقی برای حذف مخاطب قبلی و واگذاری آن به شما وجود ندارد و ثبت دامنه‌ای که برای شما خیلی ارزشمند است در این روال معطل می‌شود.
با این گفته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که ثبت دامنه بک اردر یک ریسک با احتمال خیلی پایین است که در اکثر موارد ۹۵ درصد آن‌ها شما را به خواسته‌تان نمی‌رسانند و نمی‌توانند به شما سود مناسب در بازه زمانی مدنظرتان را برسانند. بنابراین قبل از اینکه اقدام به ثبت دامنه کنید حتمن به موارد گفته شده در بالا توجه کنید و حتی المقدور سعی کنید که قبل از سفارش اینگونه دامنه‌ها همه جوانب کار را بسنجید.

منبع: طراحی سایت http://www.webwe.ir/
طراحی سایت
http://www.webwe.ir
پاسخ
سپاس شده توسط:


پیام‌های این موضوع
بک اردر دامین (Backorder domain) چیست؟ - توسط Arash Asadi - ۰۹-۰۲-۹۴، ۱۲:۲۵ ب.ظ

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  پایتون چیست؟ همه آنچه باید درباره پایتون بدانید! ♥Aria♥ 0 236 ۱۹-۰۲-۰، ۰۹:۴۰ ق.ظ
آخرین ارسال: ♥Aria♥
  تفاوت طراحی و برنامه نویسی چیست؟ ♥Aria♥ 0 222 ۱۹-۰۲-۰، ۰۹:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: ♥Aria♥
  کدهای QR چیست و چه کاربردی دارند؟ ♥Aria♥ 0 222 ۱۴-۰۲-۰، ۰۸:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: ♥Aria♥

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان