امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش پیکربندی سخت افزاری مودم و پرسش و پاسخ
#1
چگونه سخت افزار مودم را تنظیم کنیم؟
مودم های ADSL به طور کلی دارای دو ارتباط هستند، یکی ارتباط مودم به سرویس دهنده اینترنت از طریق سیم تلفن و دیگری ارتباط مودم با سیستم کامپیوتری که میتواند بی سیم و یا از طریق کابل شبکه و یا به طرق دیگر باشد. حال با توجه به تصویر زیر شما بایستی ابتدا مکانی مناسب برای برپایی تنظیمات خود بیابید تا با حداقل مشکلات مواجه شوید ولیکن عموم کاربران ترجیح می دهند که مودم در کنار کامپیوتر باشد اما توصیه می کنم در صورتیکه مودم شما از ارتباط بیسیم برخوردار است آنرا در نزدیکترین مکان ممکن به ترمینال مخابرات واقع در کوچه یا پارکینگ ساختمان نصب کنید تا امکان قطعی یا نویز سیم را به حداقل برسانید.
[IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image001.jpg[/IMG]
در اکثر مواردی که از خط تلفن برای مصارفی بمانند استفاده از دستگاه POS و یا فکس و حتی تلفن نیز بصورت همزمان استفاده می شود در ورودی مودم یک دستگاه نویز گیر کوچک با نام اسپلیتر استفاده می شود که امواج مورد استفاده مودم را از امواج خطوط تلفن تفکیک می کند تا نویز نهایی به حداقل برسد. پس از اتصال مودم به سیستم از طریق کابل شبکه و متصل کردن آن به سیم تلفن و روشن کردن مودم، برای چند دقیقه صبر کنید. برای فهمیدن اینکه سرویس اینترنت بر روی خط شما فعال است یا نه نیاز به هیچ تنظیمی نیست. بر روی اکثر مودمها چراغی با نام DSL و یا Link وجود دارد که در ابتدا چشمک می زند و سپس در صورتیکه سرویس اینترنت بر روی خط تلفن شما فعال شده باشد روشن می ماند. در نظر داشته باشید که برای اکثر مودمها نیاز به نصب CD راه انداز نمیباشد و یادگیری تنظیم مودم بدون CD کلی تر و بهتر است زیرا اکثر مودم های USB سرعت پایینی دارند و سرعت کابل شبکه یا شبکه بیسیم بسیار بیشتر می باشد. با اتصال مودم به کامپیوتر عموم مواقع ارتباط مودم و کامپیوتر شما بصورت خودکار برقرار می شود و شما در صورت دسترسی به پنل تنظیمات آن خواهید توانست براحتی به تنظیم آن بپردازید.
چگونه نرم افزار مودم را تنظیم کنیم؟
لیکن برای دسترسی به پنل تنظیمات بصورت عمومی افراد با کمک گرفتن از یک برنامه مرورگر اینترنت بمانند اینترنت اکسپلورر و یا فایرفاکس آدرس IPمودم را در نوار آدرس آن وارد می کنند و اینتر می زنند تا وارد پنل تنظیمات مودم شوند. اکنون شما تنها کافیست آدرس IP مودم خود را بدانید، اما آدرس IP مودمها بصورت پیش فرض بسته به نوع و مارک آن متفاوت است. در زیر آدرس هایی که بیشتر متداول هستند را مشاهده میکنید:
192.168.1.1
192.168.0.1
192.168.1.254
192.168.0.254
10.1.1.1
در هر صورت میتوانید از روی دفترچه راهنمای مودم IP آن را به دست آورید.

[IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image003.jpg[/IMG]
پس مطابق تصویر بالا در صورتیکه آدرس مودم را در نوار آدرس وارد کنید و دکمه Enter را از روی کیبرد بفشار ید پیامی مبتنی بر وارد نمودن نام کاربری و رمز ورود مدیریت به شما نشان داده خواهد شد. نام کاربری و کلمه عبور در بیشتر مودمها admin میباشد، در غیر این صورت آن را از دفترچه راهنمای مودم به دست آورید. در صورتیکه IP مودم و یا رمز عبور را قبلا تغییر داده اید و آن را فراموش کرده اید در انتهای این متن نحوه Reset کردن مودم را مطالعه کنید. از این قسمت به بعد وارد صفحه تنظیمات مودم میشویم و بایستی در نظر داشته باشید که صفحه تنظیمات هر مودم با مودم دیگر متفاوت است ولی اصول کار همه آنها مانند یکدیگر است. بعد از ورود به صفحه تنظیمات، در داخل منوها به دنبال گزینه ای مانند Quick Setup و یا Quick Start بگردید. حال شما می توانید از این بخش با کلیک بروی Run Wizard وارد مراحل تنظیم سریع مودم شوید که طی چند مرحله کوتاه شما را قادر به تنظیم مودم می سازد. با کلیک بروی گزینهNext شما به مرحله بعد راهنمایی می شوید که در اکثر مواقع از شما منطقه زمانی شما را خواهد پرسید که می توانید با انتخاب منطقه زمانی GMT +3:30 منطقه زمانی ایران را انتخاب کنید و آنگاه با انتخاب دکمه Next به قسمت نوع اتصال سرویس دهنده یا همان ISP Connection Type برسید. در این لیست دو گزینه برای تنظیمات ابتدایی ما کاربرد دارند، یکی از آنها PPPoE/PPPoAو دیگری Bridge Mode است. نوع ارتباطPPPoEبه این صورت است که شما نام کاربری و رمز عبور اینترنت خود را که از سرویس دهنده اینترنت دریافت کرده اید داخل مودم وارد کرده و از این پس هر زمان که مودم روشن شد ارتباط اینترنتی شما در داخل مودم شکل می گیرد و دیگر نیازی به ساخت Connection بر روی سیستم نیست. در Bridge Mode شما باید یک اتصالPPPoEبر روی رایانه خود ایجادو برای اتصال به اینترنت آن را فعال کنید. نوعPPPoEبیشتر در زمانهایی کاربرد دارد که شما با بیش از یک سیستم به اینترنت متصل میشوید، در صورتیکه PPPoEرا انتخاب کنید در مرحله بعد نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور اینترنت خود دارید و اگر Bridge را انتخاب کنید دیگر نیازی به این کار نخواهد بود. در همین مرحله و یا مرحله بعد اطلاعات دیگری را نیز باید وارد کنیم که برای تکمیل صحیح آنها شما نیاز به دو عدد خواهید داشت تا در قسمت VCI و VPIوارد کنید. این مقادیر را باید از شرکت سرویس دهنده اینترنتی خود بگیرید چون ممکن است برای هر شرکت متفاوت باشد ولیکن با توجه به محدودیت های موجود می توان از اغلب آنها که در زیر آمده اند نام برد:
آسیاتک: VPI=0 VCI=35
عصر انتقال داده: VPI=8 VCI=35
دانش گستر عصر نوین: VPI=0 VCI=33
داده گستر (های وب): VPI=0 VCI=35
داتک: VPI=0 VCI=35
فن آوا: VPI=8 VCI=35
مخابرات: VPI=0 VCI=35
کارا امین ارتباط: VPI=0 VCI=33
لیزر: برای ارتباطات عمومی VPI=0 VCI=35 و در شبکه خصوصی VPI=0 VCI=32
پارس آنلاین: در کلان شهر ها VPI=0 VCI=35 و در سایر شهرستان ها VPI=0 VCI=59
پیشگامان توس: VPI=0 VCI=35
صبانت (ندا گستر صبا): VPI=0 VCI=35
شاتل (آریا رسانه تدبیر): VPI=0 VCI=35
پس از وارد کردن VPI و VCI نیاز دارید تا مقدار Connection Type را نیز برویPPPoE LLC تغییر دهید. با زدن دکمه Next در صورت وجود امکان شبکه بیسیم وارد مرحله تنظیم شبکه بیسیممی شوید ولی در غیر اینصورت در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود شما قادر خواهید بود تا با زدن Next تنظیمات خود را ذخیره کنید و در نهایت با اعلام موفقیت در ذخیره سازی تنظیمات با زدن دکمه Close از این بخش خارج خواهید شد. بعد از ذخیره شدن اطلاعات مودم یک بار Restart میشود و پس از اینکه مودم دوباره روشن شد پس از چند دقیقه آماده استفاده است. حال می توانید یک صفحه اینترنتی را باز کنید تا ارتباط خود را تست کنید.
[IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image005.jpg[/IMG]
در انتها لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید: 1- به دلیل اینکه صفحه تنظیمات هر مودم با مودم نوع دیگر متفاوت است در نتیجه نمی توان مسیر تنظیمات را به طور دقیق بیان کرد ولی با کمی جستجو در منوهای مودم مواردی که در این مطلببه انها اشاره شده به راحتی یافت میشود. 2- منوها، رمز عبور و IP آدرسی که در این مطلب به آنها اشاره شد مربوط به مودمهای تی پی لینک میباشد. 3-دقت کنید که برای ارتباط اینترنتی فقط تنظیمPPPoEو یا Bridge و مقادیر VPI/VCI کافیست و در صورتیکه اطلاعات زیادی در رابطه با مودم ندارید نیازی به هیچ تغییر دیگر نیست. پس از این تغییرات بر روی دکمه Save کلیک کنید و مودم را دوباره راه اندازی کنید. 4- در پشت اکثر مودم ها سوراخ بسیار ریزی وجود دارد که در صورتیکه اطلاعات گذشته مودم مانند IP و یا رمز عبور را فراموش کرده اید میتوانید با وارد کردن یک سوزن داخل این سوراخ و فشار دادن آن به مدت حدود یک دقیقه در هنگامی که مودم روشن است مودم را به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردانده یا به عبارتی Reset کنید. توجه داشته باشید که پس از این کار باید مودم را مجددا پیکر بندی کنید.
!
Reply to this comment
سلام
میخواستم بدونم ایا میشه مودم وایمکس رو روی خط ای دی اس ال نصب کرد؟؟
Reply to this comment
در صورتیکه مودم وایمکس شما امکان اتصال DSL داشته باشد شاید بشود ولیکت اکثر مودم های وایمکس معمولی موجود در بازار از چنین امکانی پشتیبانی نمیکنند… ولیکن اگر بخواهید از مودم دیگری در کنار آن استفاده کنید میتوان با تنظیم مناسباین امکان را فراهم کرد!
Reply to this comment

سلام
من تنظیمات را تا مرحله اخر انجام می دهم. اما NEXT اخری را که میزنم پیغام the connection to the server timed out مواجه میشم.
مشکل کجاست؟
در ضمن من قبلا از این مودم در یک شهر دیگه استفاده می کردم.
Reply to this comment

تلاش کنید کابل تلفن را از مودم جدا سازید و بعد بوسیله کابل شبکه وارد تنظیمات مودم شوید تا بلکه ارتباط بین شما و مودم مختل نشود! ترجیحا اگر مقدور بود بعد از ریست کردن مودم ابتدا تنظیماتPPPoEرا انجام دهیدو بعد سراغ تنظیم شبکه محلیو شبکه بیسیمبروید!
Reply to this comment

سلام من وقتی با یوزر و پسورد دوستم واردمودمم میشم چراغadslخاموش میشه نمیدونین مشکل چیه؟
Reply to this comment

اگر منظورتون اینه که چرا نمی تونین با یوزر و پسورد دوستتون به ADSL وصل بشین که تکلیف مشخصه! شاید شبکه ای که از اون استفاده می کنید از به اشتراک گذاشتن سرویس پشتیبانی نمیکنه؟! در اینجور مواقع بایستی هر دو از یک شرکت سرویس بگیرید و حتی هر دو از یک مرکز مخابراتی سرویس بگیرید… خب اگر نتونید توسط مرکز تایید بشید اتصال DSL برقرار نمیشه که بخواد چراغ رو روشن کنه.
Reply to this comment

من تازه اینترنتمو فعال کردم اما چراغ ای دی اس الش روشن نمیشه لطفا راهنمایی کنید
Reply to this comment

چراغ DSL زمانی روشن میشه که خط شما درست رانژه شده باشه و شما با اتصال سیم تلفن بتونید بوق رو به مودم برسونید ولیکن اگر هنوز مشکل دارید و مطمئن هستید که همه موارد رو درست تنظیم کردید می تونید اقدام به عیب یابی مسیر کنید.
Reply to this comment

سلام میگم من با اینکه از اسپیلیتر استفاده میکنم هنوز نویز داره تو تلفن و کاری که یک اسپیلتر باید بکند را انجام نمیده به نظرتون باید چیکار کنم تا نویز درون خط تلفن از بین بره
با تشکر از مطالب خوبتون
Reply to this comment

سعی کنید با کمک مطلبی که برای عیب یابی تهیه شدهمشکلتون رو حل کنید و اگر اونموقع مشکل حل نشد به راه حل های خیلی حرفه ای تر می پردازیم.
Reply to this comment

سلام ایدیسل من چراغ وای فایش روشن نمیشه چیکار کنم
Reply to this comment

در برخی از مودم ها برای فعال کردن امکان استفاده از وای فای بایستی از طریق پنل تنظیمات اونرو فعال کنید که می تونید راهنمایی های لازم رو از این مطلببگیرید.
Reply to this comment

من فقط یک بار تونستم برم تو باید چیکار کنم که دوباره بتونم برم تو تنظیمات مودم
Reply to this comment

متوجه منظورتون نشدم! یعنی شما یبار با وارد کردن آدرس IP مودمتون به صفحه مدیریت اون هدایت شدید و بعد از وارد کردن یوزرنیم و پسوردتون واردش شدید و بعد از اینکه از این صفحه خارج شدید دیگه موفق نشدید با رمز قبلی وارد بشید یا اینکه اصلا نمی تونید وارد صفحه مدیریت مودم بشید؟!


سلام مرسی از راهنماییتون ولی مشکلم اینجوری حل نشد
یه سوال دیگه اینکه من ویندوز کامپیوترم رو عوض کردم حالا کانکشن ای دی اس ال رو ندارم باید چیکار کنم
Reply to this comment

می تونید با کمک این مطلباین کانکشن رو دوباره درست کنید!
Reply to this comment

سلام
من این کار ها را کردم ولی باز هم یکی از چراغ ها روشن نمی شود <چراغ کنار چراغ وای فای >
باید چه کنم.
من قبلا ریستش کرده لوم که به این مشکل برخوردم
Reply to this comment

مدل مودم رو بفرمایید تا بتونیم متوجه منظورتون از چراغ کنار وای فای بشیم دوست من! امکان داره مودم رو بصورت Bridge تنظیم کرده اید و بهمین دلیل است که چراغ داده به هیچ وجه روشن نمیشود.. مودم رو بصورتPPPoEتنظیم کنید.
Reply to this comment

سلام
لطفا راهنماییم کنید
چرا زمانی که کامپیوترم رو روشن میکنم مودمم خاموش میشه
Reply to this comment

سعی کنید مودم رو در نقطه دیگه ای از خونه نصب کنید و به پریز برق متفاوتی نصب کنید و بررسی کنید که آیا باز هم با روشن کردن کامپیوتر چنین مشکلی پیش می آید یا خیر! شاید از سراهی برق هوشمند استفاده می کنید… یا مشکلی در اتصال برق شما وجود داره؟! مشکل به احتمال زیاد از جایی نشأت می گیره که برق مودم وصل شده.
Reply to this comment

سلام من مودممiplinkهست وقتی روشن میکنم همه میتونند با گوشی اندرویدی ازwifiمودم من بدون هیچ پسوردی به اینترنت متصل بشند چطور باید wifiمودمم را رمز گذاری کنم؟؟تشکر
Reply to this comment

شما می تونید با کمک گرفتن از اطلاعاتی که توی مطلب مختص به تنظیم شبکه بیسیمارائه شده شبکه بیسیمتون رو تنظیم کنید!
Reply to this comment

سلام.من پدفن ایسوز دارم.از اینترنت خونه نمیتونم کانکت بشم و رمز و پسور و میزنم غیر فعال میزنه .در صورتی ک از جاهای دیگه تست میکنم گوشیم وارد میشه ب اینترنت.
اینترنت خونه هم اسیا تک هست.
ممنون میشم راهنماییم کنین
Reply to this comment

احتمال زیادی وجود داره که تنظیمات شبکه بیسیم شما مشکل داشته باشن، پس سعی کن با کمک گرفتن از این مطلبدر وهله اول رمز شبکه بیسیم رو برداری و ببینی میتونی وصل بشی یا نه و بعدش یه رمز جدید بذاری روش که البته WPA-PSK باشه!
Reply to this comment

سلام
مودم من TP-LINK هست موقع تنظیمات در قسمت configure ADSL devise نمیدونم ISP رو روی کدوم گزینه تنظیم کنم، 2 تا گزینه داره pars online, other
اینترنت رو هم از مخابرات گرفتم
ممنون میشم راهنماییم کنید
Reply to this comment

شما تنظیم کن روی Other چون این سوال فقط برای اینه که مقادیر VPI و VCI رو برات بذاره و نیازی به وارد کردنش توسط شما نباشه! احتمالا اگر پارس آنلاین هم بذاری جواب بده چون پارس آنلاین هم توی مراکز استان مثل مخابرات از VPI و VCI برابر با 0 و 35 استفاده می کنه!
Reply to this comment
سلام من سرویس از مخابرات گرفتم تنظیمات را همون طوری که گفتید انجام دادم ولی چراغ اینترنت روی مودم روشن نمیشد من قبلا از شاتل سرویس داشرد کنیم تم همین تنظیمات را روی مودم انجام می دادم سریع ست میشد اما حالا چند بار هم مودم را ریست کردم و تنظیمات را برای مخابرات انجام دادم ولی ست نمیشد فکر کنمdnsوipرا باید دستی وارد کنم لطفا راهنمایی کنید
Reply to this comment

والا الان تنظیمات مخابرات و شاتل و خیلی دیگه از شرکت ها عمومی شده و دارن همه سعی می کنن از VPI و VCI مشترکی استفاده کنن! پس اگر شما مودمتون رو روی حالت Bridge تنظیم کنید در صورتیکه سرویستون بدرستی رانژه شده باشه چراغ DSL یا همون Link شما روشن میشه… حالا فقط کافیه تا مودم رو روی حالت PPPoEتنظیم کنید و یوزر و پس مخابرات رو وارد کنید تا مشکل حل بشه! اصولا اگر اتصال Link برقرار بشه ولی مودم پس از تنظیم بصورتPPPoEنتونست چراغ Data یا Internet رو روشن کنه و یا اینکه رنگ دیگه ای رو بجز رنگ طبیعیش نشون می داد یوزر پس رو اشتباه وارد کردی…. ضمنا، سرویس مخابرات قطع و وصل زیاد می شن و خب همین باعث سردرگمی میشه! اگر کماکان موفق نبودید با امور مشترکین تماس بگیرید و از کافی بودن شارژ مطمئن شوید، زیرا در صورتیکه حجم تمام شده باشد و یا مقدار کمی از آن مانده باشد هم قطع و وصلی های مشابه زیاد مشاهده شده!
Reply to this comment

نام کاربری :admin
رمز:شماره عضویت
Reply to this comment
سلام من درخواست فعال کردن اینترنت رو به مخابرات دادم ولی نمی دو نم فعال شده یا نه چراغ مودم اینترنت هم رنگش قرمزه یعنی اینترنت نیست از کجا بدونم فعال شده یا نه؟
Reply to this comment

در صورتیکه مودم شما دارای چراغ لینک (Link) یا DSL می باشد با هر بار خاموش و روشن شدن مودم این چراغ روشن و خاموش می شود تا زمانیکه ارتباط با سرور سرویس دهنده اینترنت بر قرار شود. در زمانیکه اینترنت شما فعال شده باشد چراغ بایستی ثابت بماند و در صورتیکه چراغ خاموش شد و پس از لحظاتی دوباره شروع به روشن و خاموش شدن کرد یعنی امکان اتصال وجود ندارد که یکی از دلایل آن فعال نشدن سرویس اینترنت بروی خط تلفن شماست. اگر مودم شما چنین چراغی ندارد می توانید مودم را بصورت bridge تنظیم کنید و دوباره تلاش کنید، زیرا در این حالت تنها وظیفه مودم اتصال به سرور می باشد و الباقی مراحل دستی انجام میشود.
Reply to this comment

دستتتون درد نکنه درست شد
نام کاربری :admin
رمز:شماره عضویت
Reply to this comment
ممنون میشیم اگر بفرمایید رمز پیش فرض مودم چی بودش؟! بگین تا بقیه هم بدونن لطفا!
Reply to this comment


  1. [IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image007.png[/IMG]
نوشین(همون بدبخت)
بهمن ۰۲٫ ۱۳۹۳
اسمش Billion
مدلشBipac 5400w
مال شرکت پارس انلاینه
Reply to this comment

رمزو که خودم تغییر ندادم ریستشم کردم برای انم کاربری و رمزم admin میزنم ولی بازم نمیشه :/
Reply to this comment

توی این سایترمز پیش فرض همه مودم ها قرار داره که می تونی از توش بسته به آدرس مودمت رمزتو پیدا کنی! حالا اگر فکر می کنی شدنی نیست نوع مودمت بهمراه مدلش رو بگو تا بهتر بتونم کمکت کنم.
Reply to this comment

من رمزو نام کاربری مودممو نمیتونم پیدا کنم
گورکـــــــــــــــــــــ ن توروخدا کمکم کن [IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image009.gif[/IMG]
Reply to this comment

اگر مطمئنی که رمز رو عوض نکردی می تونی admin رو برای هردو امتحان کنی، ولی اگر فکر می کنی که رمز پنل تنظیمات مودم رو تغییر دادی و حالا اونو فراموش کردی تنها راه یا بهتر بگم بهترین راه ریست کردن مودم و بازگردوندن اون به تنظیمات پیشفرض کار خونه است! البته مسلما راهکار های دیگه هم هستن ولیکن به زحمتش نمی ارزه و یاد گرفتن تنظیمات مودم خیلی آسون تر از یاد گرفتن شکستن رمز مودمه، تازه اگر رمز رو ساده انتخاب کرده باشن. برای ریست مودم شما در زمانیکه مودم روشنه با استفاده از یک سوزن یا مفتول باریک و وارد نمودن آن به سوراخ پشت مودم و فشار دادن دکمه کوچک درون آن سوراخ برای مدت پنج ثانیه می تونی مودم رو ریست کنی به تنظیمات پیش فرضش که رمز رو به admin بر می گردونه و بعد با کمک همین مطلب و سایر مطالب مرتبط قادر خواهی بود تا مودمت رو تنظیم کنی!
تنظیم مودم بصورت خودکار

دی ۲۹٫ ۱۳۹۳
سلام.ببخشید میشه یه مودم سادهadslبه وای فای تبدیل کرد که بشه به اینترنت با گوشی وصل شد؟اگر نمیشه لطفا یک مودم 1 پورت با قیمت مناسبئ بهم معرفی کنید.منون
Reply to this comment

والا نه! هنوز راهی برای چنین کاری وجود نداره ولیکن قیمت مودم ها خیلی اومده پایین…ولی خب اگر می خوای خرج کنی یچیزی بین 70 تا 100 بودجه در نظر بگیر و هر چیزی تو اون رینج کارتو باید برای چند سال راه بندازه. من خودم هفته پیش برای یکی از دوستان رفتم بازار و خب توی همین رینج مودم های خوبی از TP-Link دیدم، اونا هم تنظیمات جمع و جور تری دارند و هم رند دست تر هستن و البته این مودمی که خودم خریدم سه سال گارانتی داشته که بیشتر از حد انتظارات هر کسیه. با توجه به سرعت و کیفیت پایین سرویس های DSL توی کشور عزیزمون مودم *** امکاناتش حیف و میل میشه و بهتره که الکی پول خرج نکنی! اگرم پولت زیادی کرده حداقل یه مودمی بخر که از شبکه های بیسیم Ac که بعد از n اومدن پشتیبانی کنه.
Reply to this comment

باسلام وخسته نباشید خدمت گورکن!!!!
قبلا وقتی مودمو روشن میکردم به صورت خودکار ب نت وصل میشد الان باید از قسمت network کانکت میشم لطفا راهنماییم کن مثل قبلا خودکار وصل شه
Reply to this comment

با کمک گرفتن از این مطلبمودم خودتون رو بصورت خودکار تنظیم کنید!
Reply to this comment

سلام من درفترچه راهنما رو گم کردم وقتی میخوام برم داخل مودمم ادمین رو میزنم هم واسه رمز هم کاربری ولی باز نمیکنه باید چه کنم
Reply to this comment


اصولا همه برند های رایج مودم بصورت پیش فرض از admin استفاده می کنن و اگر کار نمیکنه احتمالا خودتون رمز رو عوض کردین و یادتون نمیاد. می تونی مودم رو ریست کنی و یام اینکه اگر حس می کنی رمز پیش فرض رو گم کردی نام و مدل مودمتون رو بفرمایید تا راهنماییتون کنم عزیزم!
Reply to this comment

سلام مودم من تی پی لینک هستش نمیدونم چرابیشتروقت هانمی تونم واردتنظیماتش شم
Reply to this comment

تلاش کنید با استفاده از کابل به مودم وصل بشید ولی اگر حس می کنی مشکل از سمت مودمه یکبار خاموش روشنش کن و دوباره تلاش کن ولی اکثرا همون با کابل جواب میده!
Reply to this comment

سلام.من اینترنت شاتل 512kb داشتم . الان کردم 2m ولی توسرعت داتلود تغییر نکرد.چیکار کنم؟
Reply to this comment

حقیقتش همین هفته پیش یکی از بچه ها رفته بود نمایندگی و پرسیده بود همین موضوع رو و بهش گفته بودن که ما تا چهار مگ سرعت رو باز می ذاریم و بهمین دلیله که شما تغییر محسوسی در سرعت مشاهده نمی کنی! تنها برتری اینکاری که شما کردی اینه که شبا که شبکه میره روی حالت رایگان و سرعت روی سرعت سرویس قفل میشه شما می تونی بجای 256 کیلوبیت از دو مگابیت پهنای باند استفاده کنی! بازم اگر فکر می کنی این نا عادلانه است می تونی به حساب کاربری این شرکت توی اینستاگرام یا توییتر پیام بدی و با هاشون این قضیه رو در میون بذاری!
Reply to this comment

سلام
من مودم تی =ی لینک دارم.همه چیزش وصله حتی گوشیمم وصل میشه ولی از گوشی به اینترنت وصله اما وارد سایت یا لاین نمیشه.میگه اینترنت قطع هس.
گوشی به مودم وصل هس چراغ وایلس گوشیمم روشن هست اما اینترنت گوشیم دیتا بالا نمیاره
لطفا راهنماییی کنید.تشکر
Reply to this comment[IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image006.jpg[/IMG]

ببین با کامپیوتر هم که وصل میشی بازم قطعه یا وصل میشه؟! اگه برای وصل شدن از یک اتصال استفاده می کنیباید اون اتصال رو توی خود مودم تنظیم کنیکه بدون داشتن اتصال بشه به اینترنت وصل بشی! اگر بازم موفق نبودی بررسی کن ببین تنظیمات شبکه مودمتدرست باشه!
Reply to this comment

اره منم سرویس مخابرات دارم ولی مال من حجمش تموم شده و میخوام از حجم برادرم استفاده کنم به پشتیبانش زنگ زدم گفت نمیشه ما هر سرویس که به مشتریامون میدیم بخاطر امنیت سرویس را روی همون شماره قفل میکنیم ومنم توی تنظیمات مودمم یوز و پسورد برادرم را دادم اما وصل نشد همه چراغهای مودم غیر از اینترنت روشن میشن استاد گرامی بنظرتون راهی وجود نداره ایا میشه از طریق انتقال مکالمه تلفن ثابت من به سرویس برادرم وصل بشم اگه راهی است ممنون میشم یکی پاسخ بده بازم ازتون ممنونم
Reply to this comment

والا نه! اگر گفتن سرویس روی خط قفله دیگه راهی نمیمونه که من بتونم کمکت کنم! باعث شرمندگیه که اینقدر داستان داریم با این اینترنت.
Reply to this comment


با سلام دوستان من میخوام از سرویسadslبرادرم در خونه استفاده کنم نه بصورت همزمان بلکه صبحها اون و شبها من یوز و پسوردشم دارم ولی وصل نمیشه و سرویسشم از مخابراته ایا راهی است که اینکار انجام بشه ممنون میشم جواب بدین
Reply to this comment
شما هم مخابرات داری؟! باید هر دو از یک شبکه سرویس بگیرید تا بشه همچی کاریو توی دو مکان متفاوت کرد والبته همه اینا به این بستگی داره که هنوز مخابرات سرویس هاشو محدود به خطوط نکرده باشه که کسی هنوز آماری مبنی بر اینکه چنین کاری کردن نداده! باید بشه ولی بخاطر اینکه مطمئن بشی با کانکشن سعی کن وصل بشیو ببین که ارور یوزر پس میده یا مشکل جای دیگه ایه.
Reply to this comment

سلام،مودم من سیمفونی 5210sهستش،همه چراغهای مودم سبز و. روشنه،اما اینترنت سیستم وصل نمیشه و no internet زده،اشکال از چی میتونه باشه،با اینکه من با گوشی وصل میشم به سیستم؟
Reply to this comment

برای اینکه بتونی بهتر کارتو راه بندازی توصیه می کنم از راهنمایی های این مطلبهم کمک بگیری که دقیقا به مشکل شما ربط مستقیمی داره
Reply to this comment

سلام . من مودمzyxelدارم .میخوام با موبایلم به اینترنت وای فای وصل شم.به مودم کانکت میشه ولی تو اینترنت نمی ره.چی کار باید کنم؟ ممنون .
Reply to this comment

یه نگاه بکن ببین که مودم بصورتPPPoEتنظیم شده باشهو برای اتصال به اینترنت نیازی به داشتن کانکشن نباشه! حالا اگر دیگران در اتصال به مودم مشکلی ندارن و فقط شما مشکل داری می تونی از این مطلبو سوال و جوابایی که اونجا نوشته سوالتو بهتر مطرح کنی!
Reply to this comment

سلام . من با کامپیترم با کانکشن به اینترنت وصله.
Reply to this comment

خب، برای اینکه بتونه موبایلت بدون کانکشن به اینترنت وصل بشه باید کانکشن رو توی مودمت بوجود بیاری که اینجایسری اطلاعات در مورد نحوه انجام اون دادیم!
Reply to this comment
سلام من بامودم ADSLبه اینترنت وصل میشم نزدیک دو هفتس که گوشیم به وای فای مودم وصل نمیشه باید چیکار کنم کمکم کنید
Reply to this comment

تنظیمات شبکه بیسیمتونرو بررسی کنید و با کمک این مطلبگوشیتونو به اون متصل کنید و درصورتیکه موفق نبودید خبر بدید تا ببینیم در کدام مرحله مشکل بروز می کند.
Reply to this comment

سلام -صفحه مودم برام باز نمیشه.چیکار کنم؟ مارک مودممDlinkDsl 200
Reply to this comment

یه نگاهی بنداز ببین مودمت آدرسش چیه، شاید اصن 192.168.1.1 نیستش و باید آدرس های دیگه رو امتحان کنی! البته بعضی مودم ها گزینه ای دارند که نمیذارند بدون فعال کردنش به تنظیمات مودم بصورت بیسیم دسترسی پیدا کنی و برای همین باید با کابل وصل بشی. اگر می خوای آدرس مودم رو ببینی توی استارت تایپ کن CMD و اینتر بزن تا کامند پرامپت باز بشه و بعد دستور route print رو بزن و ببین مقدار Default Gateway برای شبکه ای به آدرس 0.0.0.0 چیه.
Reply to this comment

با سلام و درود از این همه اطلاعات شما در راستای اینترنت تشکر داریم ما چون در مناطق محروم خدمت میکنیم و در سمت دهیاری روستای بازرجان در مناطق بکر کوهستانی دور از شهر هستم و به نوعی بابا برقی روستا هم هستم چون تکنسین تعمیرات الکترونیک نیز هستم موارد نصب مودم روی خط تلفن ای دی اس ال دارم چون در خانه ها اکثرا از موبایل اندروید استفاده میکنند امکان نصب در آنجا نداریم و اجبارا در دهیاری نصب میکنیم ولی مشکل اینجاست که وقتی مودم را به کامپیوتر و خط ایدی اس ال دهیاری وصل میکنیم و تنظیم میکنیم و یوزر و پسوورد خط خانه مورد نظر را میدیم به مودم کاملا کار میکند ولی همین مودم در خانه مورد نظر چراغ ای دی اس الش خاموشه و کار نمیکند با 2020 تماس میگیریم میگه اینترنت شما وصله و حتی ساعت شروع به کار مودم فوق در دهیاری را نیز میداند حال یک سوال آیا ممکن است بخاط وصل خط دهیاری به مودم یوزر و پسوورد مخابرات خانه صاحب مودم روی خط دهیاری قفل شده و اینترنت به نوعی گول خورده و از خط واقعی به خط ما آمده یا از داخل مرکز مخابرات فرعی روستا مشکل داریم ..یعنی وقتی 2020 میگه اینترنت داری ولی چراغ نداری و سیم کشی موازی یا خط تلفن هم نداری کاملا چک شده نویزی هم نیست و چند مورد این جوری مشکل داریم یقه مخابرات روستا را بگیریم یا مرکز را …متشکرم
Reply to this comment

اول سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست گرامی بخاطر تلاشی که برای رسوندن اینترنت به خونه های مردم می کنی و بعد باید خدمتت بگم که یه آزمون خیلی راحت داره که بهت میگم تا بررسی کنی مشکل از کجاست! چراغ DSL باید روشن بشه چونکه برای روشن بودن تنها نیاز به درست بودن مقادیر وارد شده بعنوان VPI و VCI داره و بدین طریق مودم راه خودش رو به سوئیچ مخابرات پیدا می کنه و به اون وصل میشه و چراغ روشن میشه! ولی خب بعضی مودم ها از چراغ DSL برای نشون دادن خطا های دیگه ای که اتفاق می افتن هم استفاده میکنن پس کاری که ما میکنیم اینه که شما یک مودم با تنظیمات در حالت Bridge همراه داشته باش و وصل کن و ببین اگر چراغ روشن شد مشکلی در زمان اتصال شما به مخابرات منطقه وجود نداره ولی اگر چراغ روشن نشد با مخابرات تماس بگیر و بگو که با مسئول بخش MDF کار داری و ازش بخواه که اتصال خط رو با سوئیچ سرویس دهنده بررسی کنه. خب اگر چراغ روشن شد می تونی یک اتصالPPPoEبا یک کامپیوتر درست کنیو با توجه به پیام خطایی که میگیری مشکل رو پیدا کنی ولی اگر مشکل وجود نداشت این احتمال مطرح می شه که مودمی رو که بصورتPPPoEتنظیم کردییک جای کارش مشکل داره! و باید تنظیماتی مثل یوزر و پسوردش بررسی بشه! حدس من اینه که شما باید همون یقه مخابرات روستارو بگیری چون میگی که بوق داری ولی لینک DSL نداری…
در مورد گول خوردن اینترنت و این حرفا باید عرض کنم که برعکس این ممکن هست ولی اینجوریش رو تا حالا ندیده بودم. مثلا موقعی که با مودم طرف به خط دهیاری وصل میشی همون موقع که میخواد چراغ روشن بشه آدرس MAC مودم رو تست میکنه و اگر مال دهیاری نباشه نمیذاره اتصال DSL برقرار بشه ولی کماکان شما می تونی از اون مودم جاهای دیگه استفاده کنی. این روش خیلی مشکل داره ولیکن اونم میشه با تماس با 2020 حلش کرد. اینکه قفل سرویس بر اساس یوزر پس تنظیم بشه اصلا عاقلانه نیست! در ضمن شما که لطف می کنی تنظیمات رو انجام میدی! دیگه اتصال لازم نیستش اصن، شما فقط تنظیمات رو وارد کن و برو همونجا نصبش کن! احتمال اینکه به مشکل بربخوری خیلی کمه.
Reply to this comment

من پسورد ویوزرنیم رو وارد میکنم اما وارد تنظیمات مودم نمشه چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Reply to this comment

در صورتیکه رمز ورود به پنل تنظیمات مودمتون رو فراموش کردید بایستی مودم رو ریست کنید که اونم نیازمند تنظیم دوباره همه بخش هاست و رمز مودم بصورت پیشفرض همیشه رمز ورود به پنل پشت مودم و یا توی دفترچه راهنماش نوشته شده! عموما هر دوشون همون admin هستن
Reply to this comment
سلام
من هرکاری میکنم نمیتونم وصل سایت 192.168.1.1 شوم قبلا میتونستم اما چند وقتی اصلا سایت را باز نمیکنه چه کار کنم؟؟؟
Reply to this comment

در برخی از مودم ها برای بالا بردن امنیت امکان دسترسی به تنظیمات مودم از طریق شبکه بیسیم ممکن نیست و بهمین دلیل شما بایستی این امکان رو غیر فعال کنید و یا اینکه با کابل به مودم وصل شوید. در صورتیکه شما درست به شبکه متصل شده باشید می تونید صفحه تنظیمات مودم رو ببینید ولیکن ممکنه که شما تنظیمات درستی نداشته باشید و یا اصلا مودمتون از آدرس دیگه ای برای دسترسی به پنلش استفاده می کنه! در این حالت شما آدرس هایی مثل 192.168.0.1 و 192.168.2.1 و حتی 10.0.0.1 رو هم امتحان کنید و اگر موفق نشدید سعی کنید ببینید دقیقا چه آدرسیبرای شبکهاستفاده میشه و اونوقت دوباره تلاش کنید.
Reply to this comment

سلام من همه ی مراحل رو انجام میدم ولی اخرین مرحله ک نکست میزنم تا ذخیره بکنه یهو وای فای خاموش میشه و مرورگرم میزنه پیچ نات اویبل و تغییراتو ذخیره نمیکنه ، میشه راهنماییم کنین ?
Reply to this comment

احتمال این مشکل وجود داره که شما از طریق شبکه بیسیم در حال تنظیم مودم هستید و پارامتر های شبکه بیسیم رو هم در زمان تنظیم مودم تغییر میدید و بهمین دلیل با تنظیم شدن مودم با تنظیمات جدید بعلت متفاوت بودن تنظیمات شما با تنظیمات قدیمی از شبکه بیرون می افتید و اینجوریاست که به مشکل بر می خورید! سعی کنید بصورت حرفه ای وارد تنظیمات شویدو دوباره نتیجه رو بگید تا ببینیم دقیقا مشکل از کجاست!
Reply to this comment

سلام ایپنترنت مخابرات دارم و مودم تی پی لینک وقتی می خواهم به اینترتن وصل شوم 20 بار باید کانکت را بزنم تا اینترنت وصل شود و ارورهای مختلفی میدهد لطفا کمک کنید
Reply to this comment[IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image006.jpg[/IMG]
سلام دوست عزیز ! خدمت شما عرض می کنم که برای رفع این مشکل بهتره که با پشتیبانی شرکت سرویس دهنده خودتون تماس بگیرید تا از وجود مشکل در شبکه یا عدم اون مطمئن بشید ! سپس بررسی کنید که مقادیر SNR و Attenuation در مودم خود را بررسی کنید … اگر مقدار SNR کمتر از ده بود و همچنین مقدار Attenuation هم بیشتر از پنجاه یا شصت بود بایستی مودم رو به سر خط ببرید تا ببینید این مقادیر وقتی از طول سیم تلفن کم می شود چقدر تغییر می کنند … اگر بهتر نشد سعی کنید با سرویس دهنده خودتون تماس بگیرید تا این مشکل رو براتون حل کنند و اگر نتونستن از همسایه ها پرس و جو بکن ببین اونا جه مقادیری برای این پارامتر ها دارند و از چه شرکتی سرویس می گیرند ! شاید شرکت مورد نظر توی منطقه شما قوی کار نمی کنه ؟!
Reply to this comment

سلام خسته نباشید
من مودمم رو تنظیماتش را انجام میدهم و به اینترنت وصل میشوم
ولی وقتی کامپیوتر را خاموش میکنم و دوباره روشن میکنم نمیتونم به اینترنت متصل بشوم و باید دوباره تنظیمات را از اول انجام بدم
روی کامپیوترهای دیگه هم امتحان کردم ولی باز همین مشکل وجود داشت
اگه میشه کمکم کنید
سریع
با تشکر
Reply to this comment

اگر مودم شما نمیتونه تنظیمات رو پس از هر خاموش و روشن شدن حفظ کنه شما بایستی مودم رو ببری گارانتی یا خدمات پس از فروش تا تعمیر بشه!
Reply to this comment

سلام مودمadslک از مخابرات گرفتیم . گاهی فقط چراغ اینترنت مودم خاموش میشه و بقیه چراغ ها روشنه و دیگه وصل نمیشه اینترنت
میخواستم بدونم چی میشه ک خاموش میشه و باید چطوری درستش کنم؟
ممنون میشم جواب بدید
Reply to this comment

توضیح کامل در مورد این موضوع یکم طولانیه ولیکن میشه اینجوری اوضاع رو توصیف کرد که مودم شما بصورت خودکار تنظیم شده که چراغ Internet یا Data روشن میشه و در نتیجه پس اگر چراغ Link یا DSL در کنار بقیه چراغ ها روشن میمونه پس ارتباط فیزیکی با سرویس دهنده اینترنتیتون برقراره و شما بایستی بررسی کنید که چرا بسته ها کماکان ارسال یا دریافت نمیشن! این می تونه دلیلش خیلی عوامل گوناگونی باشه ولی بیشترشون به طرف سرویس دهنده مرتبط هستن و شما شاید با تماس گرفتن با اپراتور پشتیبان سرویس دهندتون مشکل کار رو پیدا کنید و ازشون راهنمایی بخواین تا مشکلتون حل بشه!
Reply to this comment

با سلام وعرض ارادت من از مودم دی لینک و کارت شبکه بی سیم دی لینک pciاستفاده می کنم . مدتی است که فقط با freegateارتباط اینترنت من بر قرار می شود و بدون اجرای ان نوار پله ای مربوطه زرد است البته نوار پله ای مربوط به کارت شبکه سبز است . این مشکل روی لپ تاپ وکیس دیگری هم که در من منزل داریم ایجاد شده لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه مشکل را حل کنم ؟
با تشکر فراوان
Reply to this comment

با استفاده از توضیحات این مطلبمشکلتون حل میشه!
Reply to this comment

یه خواهر دارم خیلی کوچیکه برا عذاب دادن من هی مودم رو از سوراخ reset میکنه منم بلد نیستم چهطوری مودم و خودم تنظیم کنم میشه راهنماییم کنید
Reply to this comment

میتونی از تنظیمات مودمت یه پشتیبان تهیه کنی و بریزی روی گوشی یا کامپیوترت و بعد هر بار که ریست شد دوباره همون تنظیمات رو برگردونی روی مودمت ولی خب راه حل بهتر نصب مودم در نقطه ای در روی دیواره که دسترسی بهش سخت بشه. راهکار *** ترشم اینه که یه گوشی هوشمند براش بگیرید تا اونم به اندازه شما به اینترنت اهمیت بده!
Reply to this comment

سلام داداش, من چند روزیه اینترنتمو شارژ کردم, باغستانى گوشى میتونم بهى نت وصل شم ولى با کامپیوتر هرکارى میکنم باز نمیشه ویندوزمم ویندوزه ایته, اون قسمتى که نت وصل میشه علامته زرد رنگ ! هست, لطفا راهنمایى کنید. مرسى
Reply to this comment

اگر ممکنه بگو که نوع رمز گذاری شبکه بیسیمتاز چه نوعیه یعنی اینکه آیا WPA گذاشتیش یا هنوز از WEP استفاده می کنی؟ بعدش تنظیمات شبکه محلیتوچک کن و مطمئن شو آدرس های DNS درست هستن، یا نه چون اگر با گوشی می تونی وصل بشی ولی کامپیوترت نمیتونه وصل بشه یه مشکل ارتباطی بین مودم و کامپیوتر وجود داره!
Reply to this comment

واقعا سایت به درد بخوری دارین
خیلی ممنون
Reply to this comment

میخواستم ببینم کتاب هایی برای اینترنت و شبکه که به زبون فارسی باشه و به نوعی مرجع میتونید بهم معرفی کنید.با تشکر از سایت خوبتون.
Reply to this comment

شما در صورتیکه علاقمند به شبکه هستید تلاش کنید با کمک گرفتن از این وبسایتیه رویکرد مناسب رو نسبت به شبکه پیش بگیری، وگرنه امکان سردرگمی و خب سوءاستفاده زیاده! کتاب های مبانی هم زیادن و می تونی با سرچ گوگل به فارسی نمونه مناسب رو پیدا کنی!
Reply to this comment

عذر خواهم اما اگر یوزر و پس رو فراموش کرده باشم باید چه کنم ؟
به نظر خودم که درست هست اما اگر احتمالا یوزر و پس رو فراموش کرده باشم چطور میتونم یوزر و پس جدیدی جایگزین کنم
Reply to this comment

  • [IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image006.jpg[/IMG]
می تونی از سرویس دهنده اینترنت خودت اونو بگیری… مثلا زنگ بزنی پشتیبانی و شماره تلفنتو بگی تا رمزو بهت بگن!
Reply to this comment


  1. [IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image007.png[/IMG]
amir
شهریور ۲۴٫ ۱۳۹۳
من همه این کارا ر وانجام دادم ولی هنوز چراغ اینترنتم روشن نشده چی کار باید بکنم .ممنون
Reply to this comment

  • [IMG]file:///C:%5CUsers%5CCLICKS%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5 Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_image006.jpg[/IMG]
گورکن
شهریور ۲۴٫ ۱۳۹۳
چراغ اینترنت فقط در حالت خودکار روشن می شه، پس مطمئن شو که مودم خودکار تنظیم شده!

نحوه تغییر دادن رمز وای فای

پیش از آن که به بحث تغییر دادن رمزعبور بپردازیم، باید متوجه آدرس Gateway پیشفرض شوید. Gateway آدرس IP ای است که کامپیوترها به وسیله آن با مودم یا روتر ارتباط برقرار می‌کنند. این آدرس به احتمال بسیار زیاد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ است اما درهر حال، اگر این آدرس کار نکرد یا به دلیل سایر مشکلات نتوانستید به تنظیمات مودم روتر دسترسی داشته باشید، پست مشکل ورود به تنظیمات مودم و روتر را بخوانید.
۱- ابتدا مرورگر خود را باز کرده سپس به آدرس Gateway خود بردید. این آدرس معمولاً ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است. درصورت نرفتن به این آدرس، ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ را امتحان کنید.

۲- پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز خواهد شد (این تصویر در مرورگر فایرفاکس است). عنوان این پنجره در فایرفاکس و گوگل کروم Authentication Required و در اینترنت اکسپلورر Windows Security است. در این پنجره دو فیلد می‌بینید که باید در یکی از آن‌ها نام کاربری و دیگری رمزعبور مودم را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور درصورتی که در تنظیمات مودم قبلاً تغییر داده نشده باشد به احتمال زیاد admin و admin است (هم برای رمز عبور و هم پسورد) اگر آن را تغییر داده‌اید، یوزر و پسورد جدید را وارد کنید. در صورت اشتباه بودن رمز یا نام کاربری، باید از طریق جستجو در اینترنت یا برگه مودم آن را پیدا کرده یا به صورت دستی تنظیمات مودم را ریست کنید. پیشنهاد می‌شود پست نام کاربری و رمز عبور پیشفرض TP-Linkرا بخوانید.

چگونگی عوض کردن رمز وای فای برای مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK) بسیار ساده است. در این بخش آموزش دو مودم روتر ADSL (نسخه ADSL2+) و یک اکسس پوینت (AP) که همگی قابلیت وایرلس (به عبارتی، وای فای) دارند، قرار گرفته است که از رابط‌های کاربری مختلفی استفاده می‌کنند. منظور از رابط کاربری، همان قسمت گرافیکی تنظیمات و پیکربندی‌های مودم است. با توجه رابط کاربری خود، بر روی یکی از بلوک‌های زیر کلیک کنید تا آموزش آن نمایان شود. درصورتی که این رابط کاربری، مانند مودم شما نیست، بر روی بلوک دیگر کلیک کنید.
پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش تصویری کم كردن حجم عكس در PAINT v.a.y 2 874 ۲۶-۰۶-۹۷، ۱۲:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: ♥sokot♥
Brick آموزش ساخت ایمیل صنم بانو 0 324 ۰۱-۱۰-۹۶، ۰۵:۴۲ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  بخش اول آموزش سئو masin 1 446 ۱۶-۰۵-۹۶، ۰۳:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: chemistry21

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان