امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خاص‌ترین وسایلی که از بهترین خودروهای جهان هم گران‌ترند!
#5
۹- میز بیلیارد تعاملی

[عکس: snip_14010419143929-min-620x323.jpg]

بیلیارد، یک بازی محبوب با قدمتی نزدیک به ۷۰۰ سال است. این بازی برای اولین بار در فرانسه، به عنوان یک سرگرمی شبیه به ورزش کروکت در فضای باز مطرح شد و سال‌ها بعد در قالب امروزی خود و بر روی یک میز چوبی و در فضای بسته تکمیل شد. نمد سبز میز از نسخه پیشین که بر روی چمن انجام می‌شد، الهام گرفته که سرآغازی برای تبدیل آن به نسخه امروزی این بازی محسوب می‌شود.
میز بیلیارد تعاملی Obsecura CueLight با بهره‌گیری از جلوه‌های بصری اختصاصی، می‌تواند هر میز بیلیاردی را به یک اثر زنده هنری تبدیل کند. این سیستم تقربیا 12500 دلار هزینه دارد و به‌طور جداگانه از میز بیلیارد عرضه می‌شود.
این سیستم از پروژکتورها و حسگرهای بالای سر خود برای خواندن فعالیت روی میز و نمایش تصاویر تعاملی استفاده می‌کند. بازیکنان می‌توانند از این طریق، با انتخاب میان حالاتی نظیر آب، مسیرهای آتش و حالتی که آثار هنری را در زیر حوضچه‌ای از جوهر سیاه نشان می‌دهد، هر کدام را به صورت زنده در حال واکنش به حرکت توپ‌ها بر روی سطح میز مشاهده کنند.

۱۰- تلسکوپ ۱۶ اینچی Maede LX۶۰۰ ACF F/۸

[عکس: snip_14010419143938-min-620x351.jpg]
رویت آسمان در شب، یکی از زیباترین سرگرمی‌هایی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. تلسکوپ 16 اینچی Maede LX600 ACF F/8 با قیمت 20000 دلاری خود، دارای دیافراگم باز و کنترل‌های کاملا خودکار است که یافتن هدف را در آسمان شب، بیش از پیش راحت می‌کند.
مطمئنا تلسکوپ‌های گران‌تری نیز در بازار وجود دارند که معمولا این گجت های لاکچری، تحت مالکیت دانشگاه‌ها، رصدخانه‌ها و دولت‌ها هستند. برای مثال، تلسکوپ فضایی هابل در طول ماموریت خود از مرحله ساخت تا استقرار، هزینه‌ای ۱۶ میلیارد دلاری را به دنبال داشته است.
در مقام مقایسه، قیمت این تلسکوپ خانگی، به عنوان بهایی کوچک برای گشودن پنجره‌ای شخصی به جهان، چندان غیرمنطقی نیست. این تلسکوپ از دوربینی با قابلیت عکاسی نجومی در اعماق آسمان برخوردار است که با استفاده از فناوری استارلاک و سیستم GoTo می‌تواند به بیش از 140000 نوع از اجرام آسمان در شب، دسترسی پیدا کند و آنها در کانون دید شما قرار دهد. این تلسکوپ شخصی، از همان نوعی است که گالیله، روزی رویای ساخت آن را در سر داشت.
از یهـ جاییـ بهـ بعدـ اگر نریـ خـــــری !
پاسخ
سپاس شده توسط:


پیام‌های این موضوع
RE: خاص‌ترین وسایلی که از بهترین خودروهای جهان هم گران‌ترند! - توسط صنم بانو - ۲۱-۰۴-۱، ۰۶:۵۱ ب.ظ

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  عجیب‌ترین اسلحه‌های تاریخ؛ از تفنگ تقویم‌دار تا تپانچۀ ضد سگ! صنم بانو 2 1,378 ۳۰-۰۲-۲، ۱۰:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  عجیب و غریب‌ترین هتل‌های صخره‌ای جهان صنم بانو 2 262 ۱۷-۰۸-۰، ۱۰:۱۴ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  عجیب‌ترین انواع گردشگری در جهان صنم بانو 2 337 ۰۹-۰۸-۰، ۰۷:۵۳ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

چه کسانی از این موضوع دیدن کرده اند
1 کاربر که از این موضوع دیدن کرده اند:
صنم بانو (۲۱-۰۴-۱, ۰۶:۵۱ ب.ظ)

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان