امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7 بازیکن از لیست سهمیه های بسکتبال خارج شدند
#1
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فدراسیون بسکتبال با صحبت های صمد نیکخواه کاپیتان تیم ملی در مورد سهمیه های ملی موافقت کرد و در جلسه صبح امروز بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، آرمان زنگنه، حامد حسین زاده، میثم میرزایی، محمد اوجاقی و صالح فروتن را از لیست سهمیه های ملی حذف کرد.


در حالی که هر سال اصل سهمیه های ملی بر مبنای 15 نفر نهایی تیم ملی بود و چند بازیکن شاخص یا بازیکنان دورگه نیز به لیست اضافه می شدند؛ امسال 3 بازیکن علاوه بر شانس حضور در جام جهانی و بازی های اینچئون از لیست سهمیه ها هم حذف شدند.


پی گیری ما از فدراسیون به اینجا رسید که بازیکنان جوان با مراجعه به فدراسیون عنوان کرده اند به خاطر دو ساله بودن قراردادشان به طور طبیعی سهمیه محسوب نمی شوند و بهتر است از لیست سهمیه ها حذف شوند. فدراسیون هم اسامی هفت نفر را حذف کرده است.


ملاک سهمیه بندی و حذف اسامی چه بود؟


اما در مجموع ملاک فدراسیون در سهمیه بندی بازیکنان جای سوال دارد. اگر بازیکنانی به قدری قدرت فنی داشته اند که به جام جهانی اعزام شده و در اینچئون هم حضور دارند آن هم در شرایطی که بازیکنان تیم قهرمان بازی های آسیایی از خدمت سربازی هم معاف می شوند چرا از لیست سهمیه ها خارج می شوند؟


همچنین نام محمد حسن زاده بازیکن دانشگاه آزاد در حالی از لیست سهمیه ها خارج نشد که این بازیکن تنها یک سال بزرگتر از 23 سال است، در هیچ کدام از اردوهای تیم الف حضور نداشته و همچنین بازیکنی بزرگتر از او هم در لیست هفت بازیکن حذفی دیده می شود.


هر چند حذف نام چند بازیکن جوان از تیم ب که با سهمیه شدن برای فصل آینده دچار مشکل می شدند از نکات مثبت تصمیم جدید فدراسیون است و حتی حذف شدن 3 بازیکن تیم الف هم از نظر فردی برای این بازیکنان جای خوشحالی دارد اما در اعلام اسامی بازیکنان سهمیه و حذف برخی از آنها علامت سوال هایی وجود داشت که در صورت جمع شدن تعدادی کارشناس و قرار دادن مبنایی درست برای سهمیه بندی بازیکنان شاخص، بحثی در این مورد پیش نمی آمد.


گفتنی است در حالی که شنیده می شود این اسامی با مشورت هیئت رئیسه از لیست سهمیه ها حذف شده اند در مجموع به نظر می رسد کارشناسی درستی روی مفهوم سهمیه بندی بازیکنان برای تعادل در لیگ و چگونگی آن صورت نگرفته است.


سهمیه های باقی مانده لیگ با حذف نفرات نام برده به این شرح است: صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی ،حامد آفاق، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان، آرن داودی، اصغر کاردوست، ارسلان کاظمی، روزبه ارغوان، محمد جمشیدی، سعید داورپناه، فرید اصلانی، محمد حسن زاده، عرفان نساج پور، یونس لاله زاده


انتهای پیام/

پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اخراج یک بازیکن به دلیل توهین به تیم ملی صنم بانو 0 232 ۲۶-۰۸-۱، ۰۷:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  سردار آزمون، بازیکن سال روسیه شد صنم بانو 3 192 ۰۴-۱۰-۰، ۰۳:۴۶ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  استقلال و پرسپولیس اسیر «بازی مرکب» شدند! صنم بانو 0 256 ۱۱-۰۸-۰، ۰۵:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان