امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای رکوردشکنی به ازبکستان نرفته بودم / من سرباز وطنم هستم
#1
حمید سوریان در گفتگو با
خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران
در خصوص رکورد شکنی اش به لحاظ مرغوبیت مدال که پیش از این عبداله موحد این عنوان را در اختیار داشته اظهار کرد:شاید چندان درست نباشد از این که بخواهیم بیش از اندازه درباره این موضوع صحبت کنیم عبداله موحد اسطوره کشتی ایران و جهان است و من هیچگاه خودم را در حد و انداره های او نمی دانم،باور کنید فقط برای کسب مدال طلا راهی ازبکستان شدم چرا که اعتقاد دارم حمید سوریان سرباز این وطن است و هر کجا که لباس رزم پوشید باید با همه توان و انرژی تلاش کند.


وی تصریح کرد:مزد یک سال تمرین و سختی را گرفتم و از این که توانستم دل مردم و خانوداه ام را شاد کنم بیش از اندزاه خوشحالم و زمانی خوشحالیم چندین برابر شد که تیم ملی ایران برای نخستین بار به مقام قهرمانی رسید که فکر می کنم این موفقیت حاصل یک کار گروهی بود.


دارنده مدال طلای المپیک افزود:خیلی ها برای این تیم زحمت کشیدند از محمد بنا که واقعاً جایش در سالن مسابقات خالی بود تا کادر فنی تیم ملی،رئیس فدراسیون و بسیاری از کسانی که اگر بخواهم تک تک نام آنها را بگویم شاید چند صفحه باشد در هر صورت این موفقیت بزرگ که با تلاش خیلی ها به عنوان یک رکورد تاریخی ثبت شد متعلق به مردم است که امیدورام آنها را راضی کرده باشد.


وی در خصوص این که آیا حاضر است در بازی های آسیایی هم کشتی بگیرد گفت:در حال حاضر به قدری خسته هستم که اصلاً نمی توانم به این موضوع فکر کنم چه برسد که بخواهم آن را انجام دهم،در باره این مسائل باید در زمان خودش صحبت کنیم.


سوریان در خاتمه تاکید کرد:هدفم حضور در المپیک 2016 برزیل است و قصد دارم در این مسابقات یک مدال دیگر را برای کشورم کسب کنم و تا آن زمان با همه وجود تلاش می کنم و امیدوارم خدا هم کمک کند تا این مهم در زندگی من محقق شود.


مسابقات اوزان 59، 71 و 98 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان در شهر تاشکند ازبکستان در حالی به پایان رسید که در وزن 59 کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتيجه 2 بر يك به برتري دست يافت و راهي دور سوم شد. سوریان در این دور اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمريكن را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد . وی در این مرحله طالح ممدوف از آذربایجان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به دیدار نیمه نهایی رسید وی در این دیدار المرات تسمرادوف از ازبکستان را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مینگیان سیمینوف از روسیه را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و ضمن کسب مدال طلا رکورد تاریخی را برای خود ثبت کرد.


سوریان با کسب مدال طلای مسابقات جهانی ازبکستان رکورد کسب مرغوبیت مدال را که پیش از این در اختیار عبداله موحد بود را با کسب 6 مدال طلای جهان و یک طلای المپیک شکست.


انتهای پیام/

پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نامه علی کریمی برای حذف ایران از جام جهانی! صنم بانو 1 190 ۲۸-۰۷-۱، ۰۵:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  بغض مجتبی جباری برای وریا روی آنتن زنده شکست صنم بانو 0 487 ۲۸-۰۴-۱، ۰۶:۰۷ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  اقدام جالب قائدی برای کودک هوادار و حضور بانوان محجبه در تمرین استقلال+تصاویر minaa 0 132 ۲۸-۰۴-۰، ۰۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: minaa

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان