امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایران – امریکا، این بازی یک بازی معمولی نیست
#1
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛تیم ایران در حالی به مصاف حریف قدرتمند خود می رود که از پیروزی در بازی گذشته اش مقابل ایتالیا، روحیه مناسبی به دست آورده و در اندیشه کسب دومین پیروزی خود در این پیکارهاست.


اگرچه امریکا به عنوان یکی از بهترین تیم های حال حاضر جهان، حریف سختی برای ملی پوشان کشورمان محسوب می شود و آن هم می آید تا با شکست ایران شرایط خود را در جدول بهبود بخشیده و برای روزهای آینده امتیاز بیندوزد. اهمیت این بازی جایی نمایان تر می شود که دو تیم در صورت صعود به مرحله دوم همگروه شده ولی دیداری را مقابل یکدیگر برگزار نمی کنند. بلکه نتیجه همین دیدار سه شنبه است که برای آن مرحله نیز محسوب خواهد شد.


پس این بازی یک بازی معمولی نیست. چراکه در واقع دو بازی به حساب می آید. بردن در آن، دو برد و باختن هم دو باخت خواهد بود. یکی این مرحله، یکی هم برای مرحله بعد. همان اتفاقی که در بازی یکشنبه ایران – ایتالیا افتاد و ایران یک برد را برای مرحله دومش ذخیره کرد.


امریکایی ها در حالی دیدار اول خود را در برابر بلژیک با حساب 3 بر 2 پیروز شدند که نشان دادند علیرغم مصدومیت "شین رونی"؛ یکی از دریافت کننده هایشان، می توانند خلا این بازیکن را با تغییرات ارنج و تاکتیک به خوبی پر کنند. آنها مقابل بلزیک چندین بار دست به تغییر ارنج زدند و با ارائه یک بازی شناور ثابت کردند که هر کدام شان به ویژه "متیو اندرسن" می تواند در دو پست، مثمر ثمر باشد. هم در قطر پاسور، هم به عنوان یک دریافت کننده.


با این وجود امتیازآورترین بازیکن امریکا را باید "تیلر سندر" دانست. چراکه در حمله، دفاع و سرویس پوئن های فراوان و حساسی را به حساب تیمش واریز می کند.


آمریکایی ها به تیمی مشهورند که کامپیوتری و مبتنی بر تئوری، والیبال بازی می کنند. تیمی که آب، بی فلسفه نمی خورد و برای هر حرکتی در زمین دلیلی دارد. آنها با تکیه بر جزئیات، بازی می کنند و استدلالی به توپ ضربه می زنند. به قول سعید معروف؛ به جای زور زدن، فکر می کنند. فکری بازی می کنند.


اما ایران هم برای روبرویی با حریف قدرتمندش برنامه دارد. یک جلسه تئوری مختص تکنیک بازیکنان امریکا و یک جلسه تئوری هم برای مرور تاکتیک این تیم برگزار کرده تا با شناخت کامل به میدان برود.


ایران اگر همچون یکشنبه، در سرویس خوب عمل کند و همچنین در برابر سرویس های امریکا دریافت مناسبی داشته باشد، راه را برای پیروزی اش هموار کرده. راهی دشوار که با ارائه یک والیبال حساب شده و با برنامه به دست می آید. یعنی همان که در برابر ایتالیا به نمایش گذاشت.


ایران که حالا به لطف بازی های تدارکاتی با امریکا، شناخت خوبی هم از نحوه بازی کردن حریفش در زمین پیدا کرده، می تواند در صورت عملکرد گروهی مناسب، یکی دیگر از شکست های چهارگانه تاریخ رویایی اش مقابل امریکا را جبران کرده و پیروز میدان سه شنبه باشد.


برتری دو تیم در آمارهای عملکرد گروهی بازی اولشان هم غیر حمله در سایر فاکتورها با ایران است.


حمله:
ایران 40.94 درصد موفقیت
امریکا 45.67 درصد موفقیت


دفاع:
ایران 3.75 کسب پوئن در هر ست
امریکا 1.20 کسب پوئن در هر ست


سرویس:
ایران 1.25 کسب پوئن در هر ست
امریکا 1 کسب پوئن در هر ست


توپگیری:
ایران 21.25 موفقیت در هر ست
امریکا 8 موفقیت در هر ست


پاس:
ایران 19 نتیجه بخشی در هر ست
امریکا 13.20 نتیجه بخشی در هر ست


دریافت:
ایران 80.56 درصد اثرگذاری
امریکا 59.21 درصد اثرگذاری


ایران – امریکا از آغاز تا اکنون

تیم های ملی مردان ایران و امریکا تاکنون در پنج دیدار رسمی به مصاف یکدیگر رفته اند که به شرح زیر است:


ایران 2 – امریکا 3 (قهرمانی جهان 1970)
ایران صفر – امریکا 3 (قهرمانی جهان 2006)
ایران صفر – امریکا 3 (جام جهانی 2011)
ایران 3 – امریکا 2 (قهرمانان قاره ها 2013)
ایران صفر – امریکا 3 (لیگ جهانی 2014)


انتهای پیام/

پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تیر خلاص مهدی طارمی به حواشی اعتراضات ایران صنم بانو 0 194 ۰۴-۰۹-۱، ۰۳:۲۹ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  تیم ملی با این لباس فرم به قطر می‌رود صنم بانو 1 214 ۲۳-۰۸-۱، ۰۷:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  بهت نیمکت ایران هنگام پخش سرود ملی! صنم بانو 1 241 ۲۱-۰۸-۱، ۰۴:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان